dba.ieu.edu.tr
Dersin Adı | |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bahar |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | ||||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | - | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaGrup çalışmasıOlgu / Vaka çalışmasıSoru & Cevap | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Ders programına giriş What is strategy? Grup halinde HBR makalesi okuma | |
2 | What is strategy? HBR makale sınıf içi tartışma Konu-1: Stratejik Yönetim ile ilgili Temel Kavramlar | Porter, M. 1996. What is strategy? HBR, Vol. November-December, 61-78. |
3 | Blood bananas: Ending case for Part One Konu-3: Stratejik Yönetimde Sosyal Sorumluluk ve Etik | |
4 | Etik Karar verme çalışmaları Konu-4: Çevre İncelemesi ve Endüstri Analizi Rogers’ Chocolate Case A ödev | Rogers’ Chocolate Case A |
5 | Rogers’ Chocolate Case A grup ve sınıf içi tartışma Konu -5: İç Çevre Incelemesi: Örgütsel Analiz Amway in China Case A ödev | Rogers’ Chocolate Case A / Amway in China A Case |
6 | Amway in China A Case grup ve sınıf içi tartışma Örneklerle Misyon ve Vizyon Yazma Örnek Olay (Rogers’ Chocolate) üzerinden Misyon ve Vizyon Yazma ve bunun gelecek stratejilerini nasıl etkilediğine dair tartışma | Amway in China A Case / Rogers’ Chocolate Case A |
7 | Konu- 6: Strateji Oluşturma: Durum Analizi ve Işletme Stratejisi SWOT/TOWS Matris ve İşletme Stratejileri İEUYüksek Lisans Eğitimi üzerinden inceleme çalışması | |
8 | Vize sınavına hazırlık / ARA SINAV | |
9 | Konu-7: Strateji Oluşturma: Örgüt Stratejisi BCG Matrisi Case tartışması | Case Discussion |
10 | Konu -9: Strateji Uygulama: Harekete Geçmek için Düzenleme Review of the group project / 23 NISAN RESMİ TATİL | |
11 | Konu-10: Strateji Uygulama: İşe Alma ve Yönetme Örnek olay çalışması | Case Discussion |
12 | Konu-11: Değerlendirme ve Kontrol JSW Shoppe Case grup ve sınıf içi tartışma | JSW Shoppe Case |
13 | Öğrenci Sunumları: Stratejik Yönetim Projesi | |
14 | Öğrenci Sunumları: Stratejik Yönetim Projesi | |
15 | Öğrenci Sunumları: Stratejik Yönetim Projesi | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Stratejik Yönetim ve İşletme Politikası kitabı, yazar homas L. Wheelen, J. David Hunger, yayıncı Prentice Hall. Strategic Management and Business Policy, by Thomas L. Wheelen, J. David Hunger, Prentice Hall. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Stratejik yönetimle ilgili akademik makaleler. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 15 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 15 |
Proje | 1 | 10 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 70 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 30 | |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | |||
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 10 | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | 1 | 25 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 25 | |
Final Sınavı | 1 | ||
Toplam | 98 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | İşletme alanında problem çözmeyi bilmek, analitik ve bütünsel bir bakış açısına sahip olmak ve stratejik düşünmeyi prensip haline getirmek | X | ||||
2 | İşletme alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek, yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimsemek, bilgilerini yenilemeye ve sürekli geliştirmeye yönlendirmek | X | ||||
3 | İşletme alanında öğrendiklerini firma/kurum bünyesinde analiz etmek, yorumlamak, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarmak | X | ||||
4 | İşletme alanında öğrendiği kavram ve düşünceleri, ulusal ve uluslararası boyutta yorumlamak, karşılaştırmalı ve disiplinler arası analiz yapıp uygulamak | X | ||||
5 | İş hayatında kalite ve üretkenlik ilkelerini bilmek ve uygulamak | X | ||||
6 | Inovatif/yaratıcı ve yenilikçi düşünmek, öğrenilen bilgileri sadece benzer durumlara değil, yeni ve alışılmamış ortamlara da uygulamak | X | ||||
7 | Liderlik vasıflarını kazanmak ve başarı ile uygulamak | X | ||||
8 | Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk almak, açık fikirli, eleştiriye açık, yapıcı ve özgüven sahibi olmak, etkin ve verimli çalışmak | X | ||||
9 | Bulunduğu bölgenin ekonomisini çok iyi tanımak, hem yerel hem de küresel düşünüp, öğrenileni uygulamak | X | ||||
10 | İş etiğinin değerlerine uymanın gereğini özümsemek, işletme alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında her şart altında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak ve uygulamak | X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak işletme alanı ile ilgili bilgileri izlemek ve meslektaşları ile iletişim kurmak (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) | X | ||||
12 | İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanabilmek | X | ||||
13 | İşletme alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest